Obchodní podmínky

I. Úvodní ustanovení

  1. Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti mezi podnikatelem Michalem Barkem, IČO: 02338378, sídlo: Radvanice 175, PSČ 542 12, (dále jen "zprostředkovatel") a spotřebitelem při zprostředkování koupě náhradních dílů zejména na automobily a motocykly.

  2. Zprostředkovatel nabízí zprostředkování koupě nových, repasovaných a použitých dílů zejména pro automobily a motocykly prostřednictvím svých webových stránek a sociálních sítí. Internetová adresa zprostředkovatele je https://www.hrosak-auto.cz, facebooková stránka spotřebitele je: Hrošák Auto-Moto.

  3. Uvedené obchodní podmínky se použijí přiměřeně i na prodej jiných věcí a poskytování dalších služeb.

  4. Zprostředkovatel zajišťuje zákazníkům vyhledání a dodání jednotlivých produktů, zejména ze zahraničí (např. z Polska). Tento proces zahrnuje zajištění přepravy, komunikaci s dodavateli a koordinaci celního řízení, je-li to nutné.

  5. Služba spočívá v pověření zprostředkovatele k obstarání koupě věci (zboží). Zprostředkovatel neodpovídá za vady výrobků; jednotliví prodejci poskytují různé záruční doby, zejména u věcí repasovaných a použitých. Informace o záručních podmínkách jednotlivých produktů jsou uvedeny u jednotlivých poptaných nabídek, které jsou obvykle na míru spotřebitele.

  6. Funkčnost dodané věci musí být zkontrolována ihned po doručení a případná vada oznámena zprostředkovateli e-mailem bezodkladně po jejím doručení, aby mohl zprostředkovatel uplatnit vady z plnění u dodavatele, pokud se na této službě zprostředkovatel a spotřebitel dohodnou.

  7. Zprostředkovatel neručí za kladné vyřízení reklamace (vad) věcí u dodavatele.

  8. Služba zprostředkování je naplněna obstaráním koupě věci. Reklamace obstarané věci již není součástí sjednané služby, když reklamaci a náklady spojené s reklamací obstarávané věci podléhá nové dohodě mezi zprostředkovatelem a spotřebitelem, pokud není individuálně dohodnuto jinak.

II. Informace o spotřebitelských recenzích

  1. Zprostředkovatel zveřejňuje na svých webových stránkách a jiných platformách recenze od zákazníků.

  2. Recenze jsou ověřovány spárováním objednávky s e-mailem a doručovací adresou zákazníka, případně další vzájemnou komunikací a již provedenou objednávkou (podle § 5a odst. 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).

  3. Tento proces a sběr a uchovávání dat je realizován v rámci oprávněného zájmu zprostředkovatele na poskytování hodnověrných informací veřejnosti. V případech, kdy recenze není ověřena, je tato skutečnost jasně označena.

III. Reklamace služeb zprostředkování

  1. Spotřebitel má právo reklamovat vady služby zprostředkování v souladu s příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

  2. Reklamaci lze uplatnit na emailové adrese: hrosakautomoto@seznam.cz, případně na adrese sídla zprostředkovatele.

  3. Reklamace pro rychlé vyřízení musí obsahovat:

    • Jméno a příjmení zákazníka.

    • Kontaktní údaje (telefon, e-mail nebo adresa).

    • Číslo objednávky nebo jiný identifikační údaj transakce.

    • Popis vady služby, včetně přiložené dokumentace (např. fotografie nebo jiné doklady, pokud jsou k dispozici).

    • Požadovaný způsob vyřízení reklamace:

      • Opravu vadné služby,

      • Poskytnutí přiměřené slevy,

      • Odstoupení od smlouvy a vrácení uhrazené částky,

      • Náhradní plnění (zajištění alternativního produktu či služby),

  4. Reklamace může být dohodou mezi zprostředkovatelem a spotřebitelem vyřízena i jinak, či kombinací výše uvedených způsobů vyřízení reklamace.

  5. Reklamaci je možné uplatnit nejpozději do 6 měsíců od poskytnutí služby (viz § 1921 odst. 1 občanského zákoníku).

  6. Zprostředkovatel je povinen vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů od jejího obdržení (viz § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).

  7. Vady týkající se služby zprostředkování (např. zajištění nesprávného produktu, výrazné zpoždění v dodání, dodání na nesprávnou adresu, nedostatečná komunikace ohledně průběhu zajištění zboží, nebo jiné vady spojené s nesplněním sjednaných podmínek) budou řešeny přednostně prostřednictvím komunikace se zákazníkem, aby bylo možné minimalizovat vznik škody a zajistit rychlé řešení.

IV. Mimosoudní řešení sporů

  1. Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení sporů. Subjektem příslušným k mimosoudnímu řešení sporů je Česká obchodní inspekce (ČOI).

  2. Kontaktní údaje ČOI:

    • Webová stránka: www.coi.cz

    • Adresa: Česká obchodní inspekce, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

  3. Informace o mimosoudním řešení sporů jsou dostupné na webových stránkách zprostředkovatele a jsou součástí těchto obchodních podmínek (viz § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).

  4. Pokud se spor nepodaří vyřešit přímo, poskytne zprostředkovatel tyto informace spotřebiteli na trvalém nosiči (např. e-mail).

V. Závěrečná ustanovení

  1. Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 18.1.2025

  2. Veškeré právní vztahy se řídí příslušnými zákony České republiky, zejména zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

  3. Zprostředkovatel si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek. Aktuální verze je vždy zveřejněna na webových stránkách zprostředkovatele.

  4. V případě, že některé ustanovení těchto podmínek bude shledáno neplatným, zůstávají ostatní ustanovení v platnosti.

Pro více informací nebo dotazy kontaktujte zprostředkovatele na e-mailové adrese: hrosakautomoto@seznam.cz.